tisdag 3 november 2009

Surfade runt och hittade den här...

tydligen en dikt som används vid bröllop och jag kan förstå varför!

Oj så fin och nej jag går inte i såna tankar men man måste ju få uppskatta en fin dikt! :-D


Måhända är han den ende i
världen som tycker sig veta
att hon är den underbaraste
kvinnan på jorden.

Måhända är hon den ende
som uppskattar hur
fantastisk han är i varje liten
sak han gör och i varje liten
tanke.

De tycker sig höra en
underton av godhet i allt vad
den andre säger och tror att
de flesta kanske missar det
hos den andre.

Och de förstår inte hur man
kan passera den andre utan
att förstå att man just
passerat den finaste
människan i värden.

Han har förstått,
hon har förstått -
därför är vi här idag

Så en fantastiskt fin låt på det i en finare tappning än orginalet!

Go Steven!!!

http://www.youtube.com/watch?v=udvlZ_B-Ai8

2 kommentarer:

pilla sa...

Usch så fint, börjar nästan gråta! Mitt hjärta!
kramar

Stina Gustavsson sa...

Jag veeeeeeet jag hade gåshud på hela kroppen typ och tänkte att kanske om någon läser den här diktien... kanske kan jag då gifta mig. ;-)

Bloggarkiv