måndag 29 augusti 2011

Vad har helgen erbjudit...

I fredags var jag ute och hjälpte till att sätta upp staket runt slottsruinen inför årets stora fest King of the castle! Det var en härlig varm kväll och humöret var på topp. Vi lyfte och tog i så jag tänkte att jag inte skulle kunna röra mig när lördagen väl var här. Så blev det dock inte. Hur som helst.
I lördags var det äntligen dags för King of the castle och metrologer runt om i landet hade utlovat 27 grader och sol!!! Men istället var det molnigt men varmt och kvavt som bara den.
Ju närmre kvällen det gick desto mörkare blev det på himlen.
Vi möttes upp hemma hos oss för en liten förfest och det var ett faktum att regnet började falla från himlen. Fine! tänkte vi bara det inte regnar när vi skall dit. Det var en otroligt trevlig förfest som innehäll både vin, drinkar och shots (lite för många om du frågar mig). När klockan var lite efter 23 och det fortfarande var uppehåll så bestämde vi oss för att dra.
Man kan ju säga att det är mindre livsfarligt att cykla när man har druckit men det gick ändå bra.
När vi väl var framme så fick vi V.I.P band runt armen så vi kunde "härja" var vi ville. När vi skulle gå över dessa bryggor så började det regna. INTE så kul eftersom jag kvällen till ära lockat håret och försökt göra mig lite extra fin. Men skit i det tänkte jag, nu gäller det att ha kul och inte bry dig om ytligheter.
Men det visade sig att regnet skulle bli ihållande och de tälten som var uppsatta var det väldans trångt under. Lampor tändes och släktes i regnet och jag antar att de förlängnings sladdar vi kopplat in kvällen innan inte var så vattentäta.
Kvällen innan hade de klätt in den stora eken i presenning och där under vart dansgolvet. Sweet tänkte vi och blev ganska så besvikna när vi insåg att det bara blev två presenningar uppsatta.
Ja vad skal man säga. Hur som helst var tanken djävligt god och om inte växjö hade varit så jäkla regnigt så hade detta blivit en sjukt rolig kväll.
Istället ledsnade vi och bestämde oss för att cykla hem... I regnet. Vi cyklade som aldrig förr och om jag hade haft något vett så hade jag kanske tagit det snäppet lugnare än vad jag gjorde. Men nej jag var onykter och tävlingsinriktad. Det visade sig vara sjukt dumt, jag körde in i en kant och vurpade rejält på cykeln Samtidigt kom det en bil på vägen men jag satt helt still i kanten för att inte bli överkörd.
När bilen kört förbi försäkrade jag M att jag mådde bra och vi fortsatte på våra cyklar genom den regniga natten.
Väl hemma så ställde vi bara cyklarna och sprang in i huset. Bestämde att vi skulle låsa dem imorgon.
Jag vaknade runt 9.30 dagen efter och var sjukt trött och törstig. Upp och dricka och sedan ligga i ssängen en stund till. Steg upp en stund senare för att samla ihop alla saker som man fullkomligt kastat av mig. Något saknades...
Mina nycklar. För att göra en lång historia kort så vände vi upp och ned på allt och hoppades hitta nycklarna men icke.
Sen kom jag plötsligt på att jag brukar lägga dem i cykelkorgen... med låset! De måste ju ramlat ut när jag vurpade. Ångest!!!
Alla nycklar... helvete rent ut sagt.
Vi åkte i alla fall ut dagen efter och kollade efter dem men det låg varken lås eller nycklar där. Idag ringde jag till polisens hittegods avdelning men inget där heller.
Bra Stina vi som skall flytta och vad kostar det inte att göra om dessa bilnycklar!!! Bannar mig själv som aldrig förr...
Jag ska ju inte göra sånt här. :-(
En kväll som var så där kul förvandlades till meningslös och jag ångrade att jag ens gått ut. Förfesten var dock sjukt kul!

Fasen och nästa helg är det cykelfest hur skall det gå.

1 kommentar:

Rosa sa...

Men gumman!!!
Hur mår du??? Vad skönt att du fick tillbaka dina nycklar. Men hur mår du efter vurpan???
Sjukt kul på förfesten.....!!!

Bloggarkiv