söndag 26 augusti 2012

Härliga söndag

Idag har det varit en sån där härlig dag. Slapp men ändå aktiv. Är ni med på hur jag menar då? Jag tycker det är jätte skönt att slappna av och ha det riktigt gott men i lagom portioner.
Idag har jag t ex fått ena sidan på huset fritt från sten och ogräs samt "landet" är borta. Det har legat över mig och det är klart nu. Det gick snabbt och lagom motsträvigt med andra ord lite träning. Lagom tunga lyft med en hel del hopp (upp på en spade). Jag gav mig även i kast med att försöka avverka taggbusken jämte altanen men jag inser att den inte ger sig allt för lätt. Skam den som ger sig, jag ska nog ta den förr eller senare! Det blev inte idag men inom en snar framtid.
Det var både spade, yxa, grenavbitare och annat inblandat, mycket yxinslag men mest svett. :-)

Jag svettades sjukt mycket.

I fredags hade vi gruppfest med jobbet och det var hur kul som helst, mer sånt. Det är viktigt att ha roligt på jobbet med kollegorna och teambilda! Snart är det kickoff  och det kommer också att bli roligt. Jag behöver väl knappast påpeka att lördagen gick på halvfart. Inte många knop alls och till och med en spontan

nap i soffan. Inte så ofta jag ens har ro att slumra men när jag väl gör det så gör jag det så med stil ha ha ha ha(läs två timmar). Hur som helst så taggade jag ned ordentligt igår och unnade mig rejält, med gott samvete också ska ni veta. Imorgon är verkligheten igång igen å då är det färdiggottat! Ny vecka, nya utmaningar, nya möjligheter! Peace!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv