tisdag 23 oktober 2012

Softshell och annat varmt...

W´s regnjacka från Polarn håller på och strular i dragkjedjan och har gjort ett tag nu så det har helt enkelt blivit dags för ny jacka. Jag var på Lager 157 och hittade en helt ljuvlig jacka men den var tyvärr alldeles för stor.
Jag hittade en vintervariant på H&M som var både vind- och vattentät. De har även 30% på softshell jackor och byxor så det blev såna med både till sonen och dottern. Till m y c k e t förmånligt pris.


Här är den vatten- och vindtäta jackan.

softshell fram

Softshell bak

Softshell fram

Softshell bak

Byxor till dotter

Byxor till son
Det är så viktigt för mig att de har prdentliga kläder och att de inte fryser... Jag vet själv hur jobbigt det var när man frös och var blöt när man var liten. Så många olika kläder så att de kan hålla sig torra och varma hela tiden.
Hittade även gosiga varma sockar till dem på stadium som jag nog skall köpa någon dag i veckan. :-)
Jag har även köpt ett ton vantar till dem för det är också sådant som försvinner hela tiden och det skall alltid finnas varma torra vantar hemma.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv