onsdag 13 februari 2013

Romantik...

Det är (enligt min åsikt) för lite romantik i världen. Nu menar jag inte blommor eller nåt sånt utan det helt vardagliga, lilla extra!

Idag hörde jag en helt fantastisk låt som väckte alla stängarna på min lyra...
Ed Sheeran-kiss me

Tänk er följande scenario (ur tjejperspektiv) obs måste lyssna på låten när man tänker sig detta.

Barnen har lagt sig och hemmet är uppröjt (viktigt). Din man/pojkvän/strul har serverat dig ett glas vin/bubbel. Tvn är avstängd. Det är ljus tända i hela huset lagom utspridda och brasan sprakar slött i den öppna spisen. Det är lite mjuk musik på i bakgrunden. Ni sitter tätt ihopkrupna och njuter av varandras närhet... Han höjer volymen och då spelas den här låten.
Han tar din hand i tystnad och reser sig upp med dig. Tar ditt glas och ställer det på bordet. Tar med dig "ut" på vardagsgolvet och leder dig in i en mjuk dans med honom.
Bara ni två, hållandes om varandra. Inga ord, bara ni två, helt i synk. Bara just där och just då.
Inga tankar på några måsten utan bara njutandes av varandra...
Ni tittar upp på varandra, i varandras ögon... Å sen kramas ihop i dansen igen... Till låten tar slut...

Ögonblicket är över. Men ett sånt ögonblick kan man leva på lääääääänge...

Låter det inte mysigt. Jag måste anamma min romantiska sida lite mer... Om jag får tillfälle...

Kram


Inga kommentarer:

Bloggarkiv