torsdag 7 februari 2013

Snart är det helg...

...och jag har precis kommit hem efter en after work/invigning av våra nya lokaler på jobbet. Härlig uppslutning på kort varsel och sånt uppskattas. Exotisk planka och laxplanka stod på menyn så det fanns både nyttigheter och annat om man ville sköta sig.
Det blev en nykter after work för mig för jag prioriterade hemresa i bil. Men jag hade minst lika kul som alla andra.

Sitter här nyduschad ikväll min nya morgonrock och trötta fötter inlindade i plastpåsar med olivolja. Så najs att få ta hand om sig ett tag.
Den här veckan har verkligen gått i ett. Mycket fokus på hemmet och här händer det grejer vill jag lova...






Så vad har hänt i veckan...

Jo jag var och köpte ett barbord och fixade till det i köket. Sågade färdigt de pallar som jag ville göra kortare. Jag är så nöjd.


Jag är väldigt nöjd med resultatet och fick helt klart mersmak. Så det fick helt enkelt bli en tur till Ikea...
Köksluckor och lite annat smått och gott stod på listan...

 Ett smakprov på tre luckor jag lyckades fibbla upp igår efter en del motgångar (läs utmaningar). Jag kommer liksom in i en sorts trans där i n g e t kan stoppa mig. Så med hjälp av borr och lite annat så löste det sig. Nu står jag in för nya utmaningar med fyra luckor och efterlyser någon som kan fräsa(?) hål i dessa. Hör av dig om du har grejerna att hjälpa mig...

 Fågelboet av 100 meter (kanske lite överdrivet) sladd är borta och jag har nu en enda lampa under bänken. Kanske skall sätta upp en till MEN utan massa sladd... ;-)

Köpte diskställ (mini) som man fäster i stång på väggen och kan ta bort precis när man vill. Hej då men all skit på köksbänken!!! Jag har en stång till och såg att man kunde köpa de finaste små kryddburkarna och fästa där. Åhhhh det här kommer bli så bra!!!

Jag är så glad för att det börjar ta form. Love my house!

Puss och kram

Inga kommentarer:

Bloggarkiv