tisdag 24 juli 2012

Härliga dag!!!

Det kan ha varit/är årets härligaste dag just idag. Vi vaknade upp och har njutit av vädret (jag har bara målat trappan en gång idag). M har målat lite på altanen men sen åkte vi en sväng till Törnåkra för att få bada och njuta lite. Det var helt gudomligt härligt, vi lade oss direkt nere på stranden och det låg på vind hela tiden.
En kopp kaffe och en massa kärlek.
Sonen drog med morfar i hans cabbe till Öland för att sova i husvagn inatt. Mys!

Sambon drog iväg på grabbkväll med spel och då passade jag på att mysa med lillflisan och när hon somnat så njöt jag en stund på altanen. När jag inte orkade ligga längre så plockade jag en liter krusbär och kokade marmelad. Gott!!!

bilder på dagen...

Två av mina fina...

Busig...

busigare...

Så full i fasen...

Jag låg på soffan.

Kokade marmelad.

Krusbär och vanilj.


Syltsocker ska tydligen vara "the shit"

Tre små fina burkar blev det...

Det räcker eftersom marmelad verkligen inte tillhör basfloran här hemma.

En stol kille i cabbe.

En vit fin trappa, dock bara grundmålad än så länge.

Vår härliga vy.

Jag måste bara berätta om den busiga lilla tjejen här hemma. Hon e så grymt rolig nu. Hon har ganska så nyligen lärt sig att säga "Oj". Så nu blir det mycket "Oj!" här och var. Idag har det varit mkt "ojojojojoj". :-)
Ikväll satt vi och mös och busade i soffan. Hon luggade mig några gånger och jag sa "aj" varje gång eftersom hon ville slita av mig håret (hon drog i alla fall som att hon ville det).
Rätt som det var så var hon ute i hallen och snubblade på en färgburk och slog sig säkert lite. Men efter det så gick hon runt och låtsades slå sig.
Hon la t e x kinden på bordet och efterråt tog hon sig för kinden och sa "aj aj aj aj". Sen låtsades hon göra nåt annat och höll sig med handen där på och sa "aj aj aj aj", givetvis ser hon sjukt pilemarisk ut när hon gör detta.
Efter detta alternerade hon "aj" och "oj"

Jag har skrattat och hon med så tårarna har sprutat.
Riktigt mysigt...

Förresten, vill ni veta hur jag gjorde marmeladen så kolla här. Jag halverade dock satsen.

Kram på er

Inga kommentarer:

Bloggarkiv