söndag 19 augusti 2012

Jag hjärtar mitt växthus... = sant!

Åh vad jag älskar mitt växthus... Se själva vad det växer.

Mina smår gurkor.

Gurkplantan växer å växer å växer...

Mina fina salvia som är hur stor som helst nu... Snart dags att frysa in lite.

Fler gurkor...

Alla gula blommor blir förhoppningsvis gurkor.

Gula fina tomater.

Fler av den sorten...

Å oreanga med...

Även stora röda...
Ska bli kul och se vad som händer med mina pärontomater... Jag har massor av dem, de har bara inte mognat än. Mina jordgubbsplantor skjuter skott och tar snart över hela växthuset.Nästa år vet jag lite mer hur jag skall styra upp där inne. T ex så skall inte tomatplantorna stå så tajt.  Jag vet vad jag skall så och örter mm kommer att få stå i lådor inne i växthuset. Nästa år ska jag så ruccola.

Tänk att det är så kul med växter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det härligt med växthus! När vi har en större trädgård & därmed plats för ett växthus ska jag med ha ett!
Vad använder du salvian till? Jag tycker det är svårt att göra av med de färska kryddorna för det blir så mycket av dem så tips är alltid välkomna! =)

Bloggarkiv