söndag 23 september 2012

Äntligen...

...fick jag tummen ur och klippte mig i lördags.
Jag och sonen passade på att unna oss det, en härlig mamma/son dag. Vi klippte oss på Stuk uppe på Gs . Jag slår ett extra slag för hårtvättstolarna med inbyggd massage.
D var så skönt. Idag skall jag färja mitt hår och sen är höstens uppfrächning klar . :-)

Idag har jag lite ont i ryggen så jag ska nog försöka träna just rygg och mage kanske. Jag försökte köra ett ryck i trädgården innan men ryggen satte tyvärr stopp för det.

Sen var det dags för friluftsfrämjandet och svampplockning. Åh så kul det var, det var  lika kul för oss vuxna som för barnen. Vi hade med oss massor med svamp hem.
Jag har precis gjort stuvning på blomkålssvamp och stekt upp resten. Nyttigt OCH gott!

Mer skörd från växthuset

En vacker men ack så giftig flugsvamp



Bara en svamp jag tyckte var fin.

Blomkålsvamp

Suddig med nyrensad svamp

Svampstuvning på blokålsvamp. Blomkålstuvning? ;-)

Fantastiskt goda nystekta svampar som skall hamna på ett knäckebröd sen. GOTT!!!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv