söndag 14 oktober 2012

Kalashelg!

I helgen har det varit mer än full rulle....

Det skulle vara "normal" full rulle eftersom sonen fyller år i veckan och vi skulle ha vårat släktkalas på lördag.
Då blir sambon sjuk... å ni vet ju hur det är när en kille blir sjuk. Nära-döden-upplevelse.

Eftersom hemmet såg ut som ett bombnedslag och ett simhallsbesök var inplanerat så fixck vi hoppa simhallen och jag fick köra storstädning här hemma. Jag satte mig först vid 21.30 efter att ha städat och donat samt lagt två barn. Helt färdig men behövde en stund för mig själv.

På lördag var det full rulle igen, tårtfixeri med en 1 ½ åring som gärna vill smaka heeeeela tiden är inte det lättaste.
Duka fram, dra ut bord, fixa stolar, fixa två barn mm.

Som tur är så hade jag köpt alla kakor och skulle inte baka något själv *pust!

Kalaset blev hur som helst väldans bra, Didden fick sin prinstårta (prinsess) och alla gäster verkar vara nöjda och glada. Inte en enda bild lyckades jag ta på mina bakverk... Men det får gå ändå.

Helt utschasad var jag inte heller eftersom jag orkade rensa svamp, köra magträning och städa.

Kram

Inga kommentarer:

Bloggarkiv