måndag 1 oktober 2012

Måndag...fredag... måndag igen...

Nu har det varit en sån där helg med full rulle igen så att man knappt hinner uppdatera sitt liv här. Ett angenämt i-landsproblem om du frågar mig men ändå.




I fredags var det simhallsmys med hela familjen och vännen M med barn. Så mysigt att avsluta dagen ihop på det sättet även om jag fryser som en hund när jag väl är där.

Vi började med att äta så att alla var mätta och goda. Sen drog vi alla ned till äventyrsbadet. Jag var med lillsnäckan och snacka om bad tjej. Hon höll igång hela tiden, både i stora och lilla poolen. Metadels var vi i stora. Det finns små plastbåtar, hinkat och vattenkannor som hon plaskade och lekte med i evigheter. Vi avslutar alltid i multipolen den sista halvtimmen och det är ju belöningen kan man säga. Varmt och gott! Behöver jag säga att vi alla somnade ovaggade den kvällen.



Lördagen bjöd på dop, det var lille Oliver som skulle få sitt namn. Ett av de finaste dop jag varit på. Mycket tack vare den otroligt mysiga och lättsamma prästen som hölli dopet. Att J´s pappa sjöng och bjöd på sig själv gjorde det inte sämre om man säger så.

Sen var vi uppe hos mamma och tog en kopp kaffe, alltid lika mysigt!



När vi kom hem åkte snabeldraken fram medan sambon var parkerad framför sport på tv´n. Jag vet, han har det för bra! Lillsnuttan och sonen delar numera rum (på prov) för att kolla om det funkar.



Gårdagen började med morgonpromenad med bästa M. Sen blev det frukost och en lugn start. Lite småplock i hemmet och mental förberedelse för kalas i bowlinghallen!

Innan kalaset åkte vi förbi solrosodlingen jämte teknikum (skola) och strosade runt i gångarna, riktigt häftigt och en nöjd som tackade för att jag tagit med honom dit.







Därefter bar det iväg till bowlinghallen för klasskalas med grabbarna i klassen. Fullt ös och alla verkade vara nöjda och glada. En timmes bowlande och sedan hamburgare och glass på det.
Jag måste verkligen understryka hur goa de var mot varandra när de spelade. Det var hejande och hurra rop när de andra spelade och sånt gillar jag. Nöjda födelsedagsbarn åkte hem med ett antal guldtior i fickan.



Jag och M åkte vidare till vårt nätverk Starka tjejer- Vi som satsar friskt. Där njöt vi av linssoppa, paj och kaffe, skratt och tips från varandra gällande kost, träning eller annat. Nu går funderingarna om vi kan åka iväg ihop för en eventuell övernattning med tränings och må bra fokus ihop. Det vore så kul!



Åkte hem för att gå och lägga mig… men tji fick jag. Lillsnäckan vaknade efter 23 och låg och höll låda fram till 03.30… Sucka! Jag behöver verkligen min sömn så idag är inte den bästa dagen som ni kan förstå.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv