söndag 4 november 2012

Lördag/Söndag

Om gårdagen var full med slapparkänsla så har dagen varit precis tvärtom...

Igår var vi hemma hos mamma och tiggde till oss mat och umgänge, massor med fika blev det med. Inte riktigt lika hård med all kost just nu. Jag tänker verkligen på vad jag äter men jag lever även livet och njuter i massor också. Det är balansgången.

Medan mannen drog på både fotboll OCH hockey på samma dag (snacka om daykiller i mina ögon) så var vi kvar hos mamma (mormor) en bra stund. Väl hemma var det kvällis, Så mycket bättre och en film på tvn.

Idag har det pysslats i varje hörn. Vi har köpt ny duschstång med munstycke och allt. Så idag skruvade vi ned det gamla (som höll på att ramla ihop) och nu har ja sillikonat ihop alla hål som blivit. Imorgon skall vi måla över allt fult och se om vi kan skruva upp den nya stången. KLÅPARE var det som bodde här innan, de var vääääldigt rara men oj så sämst på att fixa saker. Det är ju inte ett rätt i huset på det som dem gjort renoverat. Skönt att vi är så inställda på att fixa till allt. :-)

Jag har även de luxe städat och sambon har åkt iväg med pappersinsamling. Bra jobbat!!!

Idag har det blivit pyssel med färska blommor och siasal (tror jag det heter). Även lite annat pyssel med som jag kommer visa strax. Det blir multibilder nu.





















Vi har fått vår fina familjekalender nu och jag är så nöjd. Nu ser man ju inte de klara fina färgerna eftersom jag använt ett filter på fotoappen. Men jag är sjukt nöjd och kan varmt rekommendera företaget som gjorde den. Här kan ni läsa mer.




Ha en härlig söndag!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv