söndag 16 december 2012

Julstämningen är på topp!!!

...och alla klappar är inhandlade. Igår shoppade vi praktiskt taget allt, en lista på det vi skulle ha och sen gasa-stanna- gasa- stanna. Så skönt att det är "över" å vissa platser var ju roligare än andra... Parkeringen utanför toys´r us var ju helt hysterisk... Å det hjälper ju inte att alla i Växjö med omnejd är egoister när de kör, ingen kugghjulseffekt utan mer "släpp-fram-mig-föri-helvete-jag-ska-först" mentalitet. Så trist helt enkelt men på de flesta andra ställen så var det helt ok...

Det blev julklappar, fina nagellack till mamman (depends små) och julpapper/julsnören. Röd/vita papper och vita snören. Jag är ju barnsligt förtjust i vitt.
Granen har dock svarta kulor och även några i silver. Kommer bild på den.

Den här helgen har varit supereffektiv och jätte skön. Igår var det effektivitet på morgonen med städning och tvättning. Sen blev det shopping av julklappar. På kvällen slog jag in presenter medan sambon försökte hålla sig vaken i soffan. Inte mycket julmys ihop men jag fick en massa julmys själv. Men jag klagar inte.
Idag har vi bara varit hemma. Byggt snögubbar och snömurar i trädgården och iväg en snabbis för lite pulkaåkning. Sen har jag gjort knäck, bakat pizza och allmänt bara myst i soffan faktiskt.

Inte illa för en söndag. Jag är väldans dålig på att blogga just nu men jag har massor att göra med nytt jobb och familj, så är det. Kommer kanske att hinna blogga lite mer under julledigheten...

God jul...

Fina granen.

Närbild...Polkagris.

Lackade etiketter.

Silverkula.

Grodperspektiv.

No body puts a christmas tree in the corner...

Inga kommentarer:

Bloggarkiv