tisdag 1 januari 2013

2012

En liten sammafattning av vad som hänt under 2012...

Januari: Jag var fortfarande föräldrarledig. Kom igång ordentligt med min hemma träning och började med avsevärt bättre kost. Jag började förvandlingen av hemmet mot det vita hållet. Massor med renoveringstankar snurrade vidare.

Februari: Sovrummet blir vitt (andra gången vi målar det). Jag märker att träning och kostförändringar ger resultat. W börjar äta själv på riktigt. Vi börjar förbereda oss för ettårskalas.

Mars: W fyller ett år och vi skolar in henne för att jag skall börja jobba. Vi njuter av våren och påskpyntar för fullt. Vi har vår första utefika i solen, fast vi är påklädda så vi inte fryser.




April: Jag börjar jobba och fyller år. Jag fixar i ordning växthuset och sår i det första gången. Det ploppar upp massor med blommor i trädgården och vi försöker lista ut vad det är för sort. Jag får en allergichock av penesillin och hamnar på akuten.


Maj:Vi åker till Kina med jobbet och jag handlar som aldrig förr, det visar sig bli min sista resa men det vet jag inte än. Shoppar även en massa sommarkläder till barnen här hemma. Jag bestämmer mig för att alltid försöka ha snittblommor hemma, det är en härlig vardagslyx som jag gärna nnar mig.
Shoppar även nya träningskläder frö att få en ny boost.
Sitter i solen för första gången efter vintern och bränner mina ben lite...





Juni: Börjar hårdköra KB. Vi är iväg på Eve och badar. Det blir en härlig men lugn midsommar. Vi gör ett takbyte på huset. Jag gör nya tatueringar och jag köper även en TRX.








Juli: Vi har semester, åker till Ölandsdjurpark för första och sista gången. Vi badar i Törnåkra. Renoverar iordning trappen. Jag kör en hel del uteträning. Jag decopagear min pall och min stol.







Augusti: Jag cyklar till jobbet som träning några gånger. Växthuset växer mer än någonsin och det blir hur mycket godsaker som helst. Jag kör Änglaträning med Betty. Sovrummet målas turkost.







September: Vi har svampplockning med friluftsfrämjandet. Jag köper nya glasögon. Vi kör in ved till huset. Jag börjar känna mig riktigt i form.


Oktober: Vi får en 8 åring. Det är sista månaden på mitt gamla jobb och jag förbereder mig mentalt för min nya arbetsplats. Jag köper an aquabag och andra träningsredskap i form av chinsstång och lite annat. Jag går med i funbeat för att öka motivationen till träning. Vi köper ny service på chilli.




November: Börjar mitt ya jobb. Klipper av mig en lång bit av mitt hår. Fokuserar på att försöka hitta stövlar till mig, det tar verkligen en hel evighet och inte förrän i december löser det sig(!)

December: Trivs som fisken i vattnet på mitt nya jobb. Hinner inte blogga så mkt som jag skulle vilja. 2012 slutar inte riktigt som jag hade tänkt mig men optimist som jag är så ser jag fram emot ett 2013 som kommer bli bättre än någonsin.

Gott nytt år och hoppas ni får ett fantastiskt 2013...


2 kommentarer:

Betty -Stepup 2 Fitness sa...

Ett underbart år!!!! Och detta blir ännu bättre :-)
Stor kram fina!

Jennie sa...

Vilket år Stina! Så jäkla grym du är som tränat så mycket och blivit stark som en björn :) Inspirerande!

Bloggarkiv