tisdag 1 januari 2013

Nyårsafton... perfekt enligt min smak!

Nyårsafton firades med goda vänner och barn, precis enligt min smak. Dessutom så hade vi bestämt oss för att äta och dricka godare än godast!

På menyn stod det:

Välkomstdrink i form av det bästa, bubbel med andra ord Rotari, till det blev det skaldjursplock (räkor, kräftor och krabba), limeaioli, romröra, markisost och sarano(?)skinka. Gott!!!

Helstekt fläskfile, potatisgratäng och rödvinssås och rödvin till det.

Efterrätt blev tobleronetårta och glass (vanilj, lakris och himelsk röra).

Om ni frågar mig så kan jag hoppa över varmrätten, jag är mer en för- och efterrätts tjej!

Mellan förrätten och varmrätten drog vi igång ett disko som heter duga och alla dansade medan diskokulan snurrade. Hur mysigt (och varmt) som helst, W dansade som aldrig förr och hängde med de stora barnen.

Efter varmrätt blev det kaffe och charader, vi skrattade som tusan och barnen blev hur grymma som helst på det när de blev varma i kläderna!

Tolvslaget var ett faktum och Gemla levererar alltid när det gäller nyårsraketer. Lillflisan hade ju lagt sig för länge sen och att hon inte vaknade av de smällarna är obegripligt.
Vi skålade in det nya året i Cava, den bästa enligt min smak. René Barbier!

När spänningen lagt sig började barnen klia sig i ögonen. In med resen av dem i säng och sen blev det vuxensnack om hur härligt det nya året skall bli.Den här nyårsaftonen ligger lätt bland mina tre bästa som jag firat ever!!!
2013, här kommer jag!!!





Kram

Inga kommentarer:

Bloggarkiv