lördag 16 mars 2013

En helg...massor att göra.

Igår blev det helg och den var lika välkommen den här gången. Jag inledde helgen med ett härligt yoga-pass i en grannes källare. Det slog mig hur mycket jag verkligen älskar yoga och hur mycket min kropp behöver den stretchen. Härligt, mer yoga till folket! Så nu lovar jag mig själv att jag skall bli bättre på att inkludera yoga i mitt liv.
Efter detta blev det ett besök hos min andra granne och kollega M (iförd träningskläder och allt) där jag fick mig två glas vin och smarrig (och givetvis nyttig) kvällsmat. En riktigt härlig fredag trots att barnen inte var hemma. Väl hemma igen passade jag på att dammsuga och göra det lite fint hemma.

Idag vaknade jag upp redan vid 6.30 första gången och även om något sa till mig att gå upp passade jag på att njuta av att ligga kvar till 8.15. Sen blev det en härlig morgon promenad med bästa M, solen lyste och det var så härligt med den promenaden.

Hemma och tuggade i mig en nyttig frukost, sen in till stan för fika med en av mina äldsta vänner på Condeco Så härligt att ses igen, även om man bor i samma stad kan det vara svårt att få ihop en träff. Mitt liv har ju varit lite upp och ned men nu när det börjar bli struktur igen så kör vi på.

Hämtade mina barn för att "låna" dem en stund när vi skulle på kalas för att fira min brorson. Massor med folk, full rulle, god mat och en jäkligt god tårta. Jag hade mitt ätfönster idag så jag passade på att unna mig en god tårtbit. En sjukt god tårtbit vill jag lova.
Jag gjorde det med gott samvete för jag har nämligen redan uppnått ett av mina Sommarfights mål. Ett mål som jag inte var riktigt säker på OM jag skulle fixa. Jag har losat 5 cm runt midjan och jag är sjukt glad Trots att jag inte tränat rent manisk så har det löst sig. Där ser man vad viktig kosten är. Träning ÄR viktigt men kosten är superviktig, så är det bara.



Bild lånad...

Jag har varit och köpt en finfin mixerstav på Åhlens idag och jag älskar den affären. De har verklig så mycket fint där. Jag skulle verkligen kunna handla hur mycket som helst där, både inredning, kläder, smink, barnkläder, accessoarer och massa annat.
Den här fina blev i alla fall min idag:

Har inte provat detta än men imorgon är det dags. 


är det kalas för lillan och då skall vi fira av henne ordentligt.

Puss och kram på er och hoppas ni har en härlig lördagkväll!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv