söndag 10 mars 2013

En lugn helg... Eller inte.

När jag gick hem från jobbet i fredags så hade jag vitt och brett snackat om hur lugnt jag skulle ta det hela helgen...

Tror ni att det blev så? Ehhh nej. Hopplösa lilla jag måste ju fixa och dona om jag har något som ligger hemma. Nu har jag haft ton av småsaker som legat överallt efter utflyttning av sambo.
Dessutom skall man skapa någon sorts ordning i kaoset, både själsligt och på riktigt. Det går ganska så bra på bägge fronterna. Det ger ju en sort inre lugn bara man får ordning i hemmet, i alla fall för mig.

Så i fredags började uppstyrningen av mitt sovrum, det är så gott som klart och jag är supernöjd. Men jag tänker inte bjuda på några bilder här än förrän det är helt slutfört. Ni kan däremot få lite inspo bilder från min matsal som också tar sig mer och mer...





Riktigt nöjd med det svarta inslaget mitt i allt vitt och pastellturkost.

Jag har en riktig förkärlek till turkost och om jag inte hade bromsat mig själv hade kanske hela hemma slutat i olika nyanser. Men nu är ett rum befriat från turkost och det är egentligen bara hallen och matsalen som har turkost på väggarna. Prylar kan man alltid flytta på om man ledsnar.

Mitt vardagsrum har blivit grönt och fint.
Jag har en förkärlek till grönt med. Jag skall ta lite snygga inspo bilder på mitt vardagsrum med någon dag.

Nu skall jag gå och snusa i mitt härliga sovrum.

kram

Inga kommentarer:

Bloggarkiv