lördag 13 april 2013

Nytt på fronten (shopping på Blocket)

Jag är totalt beroende av Blocket... helt uppslukad. Måste nästan gå in varje dag. Å plötsligt så händer det.
En ny fin sak som jag bara inte kan motstå. Nu har det hänt... Å jag var först!
Kolla in denna underbara möbel. Så nu är den stora frågan, klä om eller behålla som den är?
Ja det beror givetvis på vart den skall stå. Så jag återkommer med den saken.






Något annat som är nytt är att jag håller på att filar på min uteplats och jag är grymt sugen på att få den klar tidigt i sommar. Den här sommaren vill jag nämligen har en grymt härlig uteplats som jag kan njuta av heeeeeeeela sommaren. Så vad som står på listan är:


1. Måla klart innetaket och bjälkarna.(ska ske så fort det bara går)
2. Ev måla om golvet.
3. Köpa en grymt schysst matta och lägga på golvet som jag redan hittat.
4. Köpa en dynbox.
5. Möblera om fint med mitt fina bord jag köpt, stolar, soffor.
6. Köpa fina hyllor på ikea som jag kan sätta blommor och annats smått och gott på.
7. Häääänga där hela sommaren!




Någonstans måste man ju förvara filtar och dynor. Den här blir perfekt!
 
 
Detta bord skall pryda min altan sen. Hellre ett riktigt bra bord är ett "utebord". Det ska ju ändå inte stå i väta så det borde klara sig.


Såna här skall jag ha två stycken, jätte fina.

Utematta i min smak, tre stycken ska få plats på altanen. Skönt och fint!
Åh så fint det skall bli. Det tråkiga är att det springer runt en massa lösa katter och skall sova ibland mina grejer och det uppskattas INTE. Så man får ta bort dynor och annat när man inte sitter där för det blir svarta små tassavtryck på vartenda dyna.


Läste i en inredningstidning om hur man "enkelt" kan bygga upp ett "utekök" med disko som man kopplar till utevattnet. Det blir ett kul projekt och vart skulle man kunna ha en sån som inte kostar allt för mycket... ;-)

 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv