onsdag 15 augusti 2012

På rätt sida...

Imorse var det dags för PW igen och det är ju så skönt att komma ut och röra på sig. Det är även väldans trevligt i gott sällskap, när man kan tjattra med någon går rundan alldeles för fort.

Imorse när jag hoppade upp på vågen så visade det Ä N T L I G E N rätt sida av strecket... Helt overkligt men helt fantastiskt. Jag har legat runt 70 komma någonting i flera veckor nu... Vet att det har haft med semestern att göra. Man unnar sig lite här och där. Då går man ju inte ned... men å andra sidan gick jag ju inte upp heller.
Men idag, 69,9. Ha ha ha!!! Även om det är komma nio så är det en underbart härlig känsla att nå sextionågonting... Trodde inte det var möjligt. Jag börjar närma mig vikten som jag hade innan jag blev sambo, fast den här gången med bra mycket mer muskler så egentligen är jag mer vältränad än jag varit på länge. Med vind i segel så blir det lättare att kämpa vidare, helt klart.
Mitt delmål är nu 68 och jag vet att det tar tid när man tränar som jag gör, muskler väger ju mer än fett så är det! Mitt nuvarande slutmål är 65 kilo(om det ens går men man måste ju försöka).
Jag vet att man inte skall stirra sig blind på vågen men det gör jag inte heller. Jag skall nå storlek 38 (i byxor skall tilläggas) och jag känner att jag står på trökeln, helt klart!


Jag bjuder på mina fina fötter och våg... ;-) Var helt enkelt tvungen att föreviga ögonblicket.

Nu håller jag på och ladda för morgondagens två cykelturer, till och från jobbet! Jag är så pepp på detta. Sammanlagt 2,5 mil, det blir kul! Förhoppningsvis inte sista gången heller :-)

Ikväll skall vi träna på Änglaträningen i Linnéparken kl 17,30, du kommer väl? Läs mer om händelsen här.

Ha en underbar onsdag!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv