torsdag 13 september 2012

Öppet brev till två idioter!

Är det någonstans jag kan bli upprörd så är det i bilen... och det är ofta. Mitt ordförråd är otroligt stort... eller begränsat... det beror på hur man ser det om ni för står vad jag menar.
Ju mindre mina barn hör desto bättre om jag säger så. Allt jag säger är i stridens hetta och jag låter hårdare än vad jag menar.
Jag är mest små irriterad men ibland blir jag riktigt arg. Så arg att jag inte vet hur jag skall kunna släppa det eller hantera det, för det mesta så är det när jag känner fara för mitt liv. När någon annan utsätter mig för livsfara helt enkelt.

Igår hände det igen.

Jag var på väg hem från jobbet och körde på motorvägen, då jag på utsidan blev omkörd av en röd rostig passat som körde vääääldigt snabbt. Sekunden senare kommer det en halvgammal saab PÅ INSIDAN i samma hastighet. Jag tror inte det är sant när jag ser att dessa dårar roar sig med en tävling. Någon form av katt- och råttalek, mitt ibland en massa ansvariga bilförare som troligtvis kör i normal hastighet för att de faktiskt är rädda om sitt liv. För att de faktiskt har familj med barn som väntar på dem hemma.
Min ilska går upp i topp och jag blir både ledsen, arg och rädd. Rädd för vad som kunnat hända. Rädd när jag ser hur bilarna kör om både på det ena och andra hållet. De har ingen koll på något annat som händer runt om kring dem mer än att det är fart och fläkt, de tävlar ju uppenbarligen om vem som kommer först.
Jag sitter och kramar ratten väldigt hårt och i mitt argaste sinne så önskar jag att de kör ihjäl varandra! Att de minsann får skylla sig själva och att det viktigaste är att ingen annan kommer till skada. Vad ska vi med såna busar till, de borde bli av med körkortet för all framtid.
Jag hade väldigt svårt att släppa detta även när jag kom hem... Det gick runt runt i huvudet va som hade kunnat hända. Jag skulle precis blinka och svänga av till höger när han susade förbi. Hade jag våltat? Hade jag levt och "bara" blivit skadad? Hur skadad hade jag blivit? Hade min polo mosats?
Det var bra många fler frågor och tigern i mig ville slita dessa egon i stycken, gasa i fatt dem och ta den ena och slå den andra...

Tyvärr missade jag helt deras registreringsnummer för de körde så snabbt annars hade jag ringt.

Idag har jag släppt det... men bara jag skriver om det här blir jag så satans arg och ledsen...

Nu lämnar jag det men jag hoppas att detta ligger på deras karma-konto...

Inga kommentarer:

Bloggarkiv